בהמשך לחשיפת 'קול חי' • ראש העיר פרוש: "ההסכם נכשל, שילמתי מחיר ציבורי כבד"

יעקב גרודקה 11 Comment on בהמשך לחשיפת 'קול חי' • ראש העיר פרוש: "ההסכם נכשל, שילמתי מחיר ציבורי כבד"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני כחודש, נחשף לראשונה באתר 'קול חי' כי הושג הסכם בין ראש עיריית אלעד ישראל פרוש לבין מנהל מוסדות 'שירת שרה' ו'תורת חסד' משה שטיין. ההסכם נחתם לאחר אין ספור ישיבות ודיונים, והוא הגיע אל סיומו בביתו של איש העסקים יקי רייסנר שילדיו מתחנכים במוסדות שבנדון.

מאות הורים משביתים היום את הלימודים באלעד • תיעוד
פרסום ראשון • דרמה באלעד: ראש העיר הגיע להבנות עם בית הספר 'שירת שרה'
אלעד סוערת: רה"ע פרוש פיטר את יו"ר 'דגל התורה' • כל הפרטים
גלידה ו'נשק יום הדין' • סוף לסערה באלעד: "הכוונה היא לחזור ללימודים"

קודם לכן, קדמה הסאגה סביב פיטוריו של יו"ר דגל התורה בעיר אלעד אבי שטרן, שפוטר על ידי ראש העיר פרוש בעקבות צו מניעת שהוציא נגד ראש העיר בדבר הזזת קרוואנים שהיו מיועדים למוסדותיו של שטיין.

סעיפים משמעותיים במחלוקת התנהלו סביב מבנה חדש וגדול שהוקם בסמוך לפארק העירוני בעיר, עבור מוסדותיו של שטיין. פרוש התנגד לאשר את לימודי בנות 'שירת שרה' במבנה בטענה כי הדבר לא ראוי מבחינה תורנית, שבנות ילמדו בסמוך לבנים, מנגד ההנהלה והורי התלמידים טענו כי הסיבה האמתית של התנגדות פרוש – לא קשורה לפן הלכתי או תורני אלא להתעקשות אישית שלו מול ההנהלה כהמשך למחלוקת הקשה בינו לבינם, אך כאמור בסופו של דבר הגיעו הצדדים להסכמה.

בעיקרי ההסכם שנחשפו באתר 'קול חי' נאמר כי בית הספר לבנות 'שירת שרה' בהמשך השנה למבנה עצמאי ששימש עד כה את תלמוד תורה 'פרי תואר' בנשיאותו של רב העיר הספרדי הרב מרדכי מלכה, הממוקם ברחוב בן זכאי במרכז העיר. מנגד, תלמוד התורה 'פרי תואר' יעבור לבניין החדש שיועד מלכתחילה לבית הספר 'שירת שרה' ובכך ישמש המקום כמתחם מרכזי לארבעה תלמודי תורה.

כמו"כ, סוכם, כי שנת הלימודים תחל כרגיל, ועד שחלופת המבנים תתבצע בפועל הרי שבית הספר 'שירת שרה' יחל את לימודיו במבנה החדש שטרם הושלם בנייתו – צמוד לתלמוד תורה 'תורת חסד', הבנות סמוך לבנים.

למעלה מחודש עבר מאז הושג ההסכם בין ראש העיר להנהלת המוסדות, ועדיין תלמידות 'שירת שרה' לומדות באותו המבנה יחד עם תלמידי 'תורת חסד', והחלופה עם תלמוד תורה 'פרי תואר' לא התבצעה, למרות התעקשותו של ראש העיר פרוש.

מי שהפריע לתהליך, הם לא מנהלי המוסדות וגם לא הורי התלמידים. במכתב ארוך ששיגר היום פרוש לרב העיר הגרש"ז גרסמן הוא מגולל את מסכת הייסורים שעברה עליו במלחמתו על צביון החינוך בעיר, בהפרדת לימודי הבנות מלימודי הבנים במוסדות 'תורת חסד' ו'שירת שרה'.

20151006071201

"הגענו לסיכומים, הן עם הנהלת מוסדות שירת שרה והן עם הנהלת מוסדות פרי תואר, ולפיהם יוחלפו המוסדות ביניהם מיד לאחר חג הסוכות", כותב ראש העיר פרוש להרב גרוסמן, "לצערי, בערב הושענא רבה, הודיעו לי מוסדות פרי תואר, כי עקב התנגדות המנהל הרב אורשלימי, הם אינם מוכנים לבצע את החלפת המבנים ובכך חוזרים בהם מהסכמתם הקודמת".

בהמשך כתב פרוש כי "עשיתי ככל יכולותי כדי למנוע את התקלה האמורה להיגרם מסמיכות בתי החינוך, וכדי לעשות זאת אף שילמתי מחיר ציבורי כבד מאוד".

לסיום מסביר ראש העיר כי עשה הכל ונכשל, "עם הרבה כאב וצער אני יכול לומר בפה מלא: אני מרים את ידיי כלפי שמיא ומצהיר כי עשיתי כל מה שביכולתי, זאת למרות שלצערי אף אחד לא עמד לידי ולמרות שהצעתי פתרונות מושלמים בנושא".



11 תגובות

מיין תגובות
  1. 11

    למי הוא שילם וכמה שילם מענין כבד זאת אומרת הרבה

  2. 9

    בקיצור- כל מי שהוציא לעז עליו, והוציא שם רע- כדי שיחשוב על להשתפר בלדון לכף זכות, ועל שמירת הפה מלשוה"ר וממחלוקת…..
    וד"ל….

  3. 8

    שרוליק לא נורא לפחות חילקת 60000 טופי בזוקה לחלק מילדי העיר שרצית ביקרם כגון הקהילות החסידיות כולם שללא יוצא מן הכלל קיבלו ולא משנה גודלם ואם בכלל חוגגים שמחת תורה בעיר
    להבא תלמד מראש עירית רכסים שחילק ערכות של שתיה וכוסות ופקעלך ממותגים לכבוד שמחת תורה ולא צעק את זה בכל מיקרופון שהזדמן לו כמוך שבישרת לכלל ילדי העיר על הטופי ולא נתת להם בסופו של דבר רק למקורבים

  4. 6

    גם לקה, גם שילם, גם אכל דגים מסריחים.

  5. 5

    ממכתב כזה רואים שחיתות מובהקת שנעשית ע"י ראש העיר בשיתוף פעולה עם הרב הספרדי לזה לא קוראים לשם שמיים. לזה קוראים איך דואג ראש העיר לאינטרסים של עצמו כדי להמשיך בקדנציה הבאה כראש עיר. שזה לא יקרה.
    ולא כל דבר חייב לקנות בכסף מספיק שראש העיר נותן בתמורות לזה שמשתפים אתו פעולה בהתנהלות לקויה זה גם נקרא שוחד. לדוגמא: החלפת האולפנה נחלה עם מאור ישראל לשעבר דרך המלך שעל כך יש הקלטה איך יקבל הרב מלכה מפרוש בתמורה להחלפה . הבאת הישיבה מאשדוד תורה בתפארתה בכניסה לעיר בצורה לא חוקית.
    איזה עוד ישיבות מתכוון להביא ראש העיר לעיר?! הוא עוד חי באשליה שהוא הולך להמשיך להיות ראש עיר!

  6. 4

    צודק במאה אחוז!!!
    שהרבנים יפסיקו לעודד פוליטיקה על חשבון התושבים
    שיתחילו לעבוד קצת
    לקחת אחריות
    לא לברוח מקבלת החלטות
    פרוש, שאפו!!!

  7. 3

    הציבור נקרא להתפלל לרפואת הרב יורם מיכאל בן רינה.

  8. 1

    שרוליק ! חבל ששילמת מחיר יקר ועוד לחינם. מלכתחילה המלחמה שלך היתה לחינם (והלואי שאתה כנה בכוונותיך) אני יכול למנות לך עשרות מקומות שלומדים בנים ובנות במבנים נפרדים אך סמוכים. בירושלים אתה ודאי מכיר ובב"ב בית יעקב זכרון מאיר צמוד ממש לת"ת חוג חת"ס שנוסד ע"י הרב אונגר והרב ברנפלד זצ"ל. בי"ס ותיכון בית מלכה סמוך לישיבת בית שמעיה (כביש ביניהם) ועוד כהנה רבות. מצד שני עשית כמה דברים סופר טובים לעיר (ובראשם "תפארתה") ואין עבירה מכבה מצוה. תחזיר את השלום לעיר. בהידברות . תזכור! הכוחניות היא לא חברמניות. והידברות היא לא שלומיאליות.